Stijn en Gianni vertellen over hun stage

juni 6, 2018

Wie?

S: Ik ben Stijn Vanhaverbeke, 20 jaar oud en afkomstig uit Ardooie.
G: Ik ben Gianni Vancouillie, 21 jaar oud en afkomstig uit Ichtegem.

Opleiding?

G: Ik heb één jaar toegepaste informatica gestudeerd. Deze opleiding viel mij echter te zwaar en het was al snel duidelijk dat het niet mijn ding was. Daarom heb ik besloten om Bedrijfsmanagement te studeren met als afstudeerrichting Digitale Marketing aan Howest Brugge.

S: ik zit ondertussen in mijn laatste jaar communicatiemanagement, ook aan Howest. Als afstudeerrichting heb ik “Digital Storytelling” gekozen, een fantastische opleiding waarbij ik heel wat zaken opgestoken heb.

Waarom Social Taco?

G: De keuze naar een geschikte stageplaats loopt niet vanzelfsprekend. Je moet namelijk een plek vinden waar je gedurende 4 maanden je voor 100% thuis moet voelen en je dus ook voor 100% moet inzetten.

S: Ondanks dat ik heel selectief ben, was het voor mij niet zo moeilijk om een geschikte stageplaats te vinden. Toen ik door de stagetool van Howest aan het scrollen was, voelde ik mij meteen aangetrokken tot één specifieke vacature. Wanneer iemand kernwoorden zoals “passion > skills – leergierig – interesse in social media” in zijn/haar job omschrijving plaatst, ben ik al snel compleet verkocht.

G: Kijkend naar mijn interesses ging ik dan op zoek naar een bedrijf die zich vooral profileert in de wereld van social media. Ik geloof enorm in de kracht van social media en wilde er dan ook de kneepjes van het vak leren. Zo kwam ik terecht bij Social Taco. Een bedrijf die zich enkel en alleen bezighoudt met het beheren en strategisch nadenken van de social media van ondernemingen.

Wat heb je geleerd?

G: Het spreekt voor zich dat ik de kneepjes van het vak geleerd heb, meer specifiek voor Facebook. Facebook is nog steeds het grootste platform ter wereld en groeit nog steeds in aandeel van actieve gebruikers. Ik leerde dan ook veel bij over hoe je communiceert naar mensen op Facebook, met welke zaken je rekening moet houden qua lay-out van je content. Maar het tofste was de expertise in Facebook-advertenties. Zo leerde ik Facebook-advertenties instellen naar specifieke doelgroepen, het gebruik van de Facebook-pixel en wat en hoe UTM-tags werken.

S: Het was inderdaad heel boeiend dat we net een stapje verder gingen in social media. In plaats van het ‘post & pray’ principe te hanteren, moesten we telkens actief nadenken over een goede contentstrategie. Soms ging het wel eens minder, maar dat zijn net de leerrijkste campagnes.

G: Het was belangrijk om die kleine tips and tricks op te pikken. Kleine zaken die mensen vaak over het hoofd zien of niet weten, maar toch o zo belangrijk zijn en een verschil kunnen maken.

S: Op dat vlak was het fantastisch dat we zoveel tijd en vertrouwen kregen van Thijs. Doorheen mijn hele stageperiode heb ik mij nooit een typische stagiair gevoeld. Al sinds de eerste dag mochten we brainstormen over de structuur van Social Taco, meetings met klanten bijwonen …  heerlijk!

G: Op die manier leer je veel bij over het startup leven en hoe belangrijke het is om een goede en duidelijke bedrijfsstructuur te hebben.

Toekomst social?

G: Ik zie social media alsmaar meer groeien, zo merk je op dat steeds meer jongeren en ouderen zich online bevinden op ieder moment van de dag. Daarom is het belangrijk om als bedrijf aanwezig te zijn op de platformen waar je (potentiële) klanten zich bevinden.

S: Akkoord, maar toch mogen we dag van vandaag wat verder denken dan simpelweg ‘aanwezig zijn’. Doordat er zodanig veel pagina’s zijn wordt het de komende jaren nog belangrijker een goede strategie te hebben, om creatieve content te plaatsen …

G: Na verloop van tijd zullen de resultaten meteen zichtbaar worden. Als bedrijf sta je dan dichter bij je klanten en verbeter je de relatie met hen. Intern in je bedrijf kan het ook een boost zijn voor je medewerkers wanneer je aan community-building via social doet.

S: Zo hebben we, enkel en alleen door een campagne via social media, een werknemer aangetrokken voor een vacature die al maanden open stond. Voor mij blijft dat nog altijd hét hoogtepunt.

Aanbeveling?

S: Ondanks dat het misschien veel lijkt om meteen twee stagiairs te aanvaarden, hebben Gianni en ik toch zeker en vast ons werk gehad. Een goede werksfeer, boeiende opdrachten, duidelijke begeleiding …  Kortom: zeker en vast een aanbeveling!

G: Ik beveel Social Taco ook aan partner om je social media efficiënter in te zetten. Thijs weet 200% waar hij mee bezig is.

S: En nee, we werden niet betaald om dit neer te schrijven. 😉

Wil jij voor een bepaalde periode deel uitmaken van ons team? Contacteer ons dan vandaag nog!

ontvang onze nieuwsbrief

Gemaakt met 🧡 door Social Taco © 2019