Employer Branding via social media

april 15, 2020

Employer Branding is een manier om een bedrijfscultuur over te brengen op zowel huidige als potentiële werknemers. In een vorig artikel focusten we ons op de theoretische uitleg van het begrip, maar hoe kunnen we Employer Branding nu concreet uitspelen op social media?

Wat kan en mag ik allemaal posten?

“Heb ik wel voldoende te vertellen?” is een opmerking die we vaak te horen krijgen. Maar eigenlijk kan ieder bedrijf starten met Employer Branding, door simpelweg online te vertellen wat er precies in je bedrijf gebeurt. Welke klanten ontmoet je? Aan welke projecten werk je? Zijn er speciale gebeurtenissen op de werkvloer? Je zal het snel merken, door na te denken over deze onderwerpen zal je al snel héél wat opportuniteiten zien. Tip: houd het zo authentiek mogelijk en probeer het zeker niet te forceren. Kwaliteit boven kwantiteit en houd het zo spontaan mogelijk. Stel dat je je veel beter voordoet dan dat het effectief is, dan keert dit sowieso als een flinke boemerang terug. Ook belangrijk: maak zo weinig mogelijk gebruik van stockfoto’s of grafische beelden zonder emotie. Authentieke content scoort al-tijd beter.

Het belang van een goede planning

We merken vaak dat er honderden ideeën zijn bij het opstarten van de planning. Alleen is het de grootste uitdaging om deze ideeën daadwerkelijk uit voeren. Video’s van referenties, professionele foto’s van een teambuilding, een Instagram Story van een evenement … Zorg er daarom voor dat de planning héél goed uitgewerkt is en aarzel niet om externe partners in te schakelen om de content nóg beter te maken. Bovendien kunnen we er niet genoeg op hameren: blijf werken aan de langetermijnvisie. Van “één perfecte post” zal je helaas weinig vruchten plukken, maar dat zal je wel doen van consistente en kwalitatieve content. Tip: betrek sommige medewerkers bij het opstellen van de planning. Vaak doet een interne WhatsApp-groep al wonderen.

Zorg dat je bericht gezien wordt

Ondertussen is Facebook niet meer het jonge en dynamische bedrijf van weleer en zijn er door de jaren al heel wat veranderingen gebeurd. Zo is het organische bereik de laatste jaren flink gedaald, waardoor steeds minder mensen je berichten zien. Daarom adverteren we bijna elk bericht. Dit met verschillende redenen: – Het bericht wordt langer en meer gezien, want niet iedereen is dagelijks actief op Facebook – Je kan ieder bericht naar een specifieke doelgroep adverteren (maak zeker gebruik van het het KLT-principe) – Indien het een goede post is, komt er logischerwijs meer interactie op je bericht In ieder geval: veel succes met jouw Employer Branding! En mocht je interesse hebben om een dergelijk traject op te starten, aarzel niet om ons te contacteren. Door ons dynamisch en complementair team zal jouw bedrijf een magneet worden voor kwalitatieve medewerkers.

ontvang onze nieuwsbrief

Gemaakt met 🧡 door Social Taco BV © 2020