5 interessante inhakers voor november

13 november 2018 in Facebook, Inspiratie, Instagram
Image

Ook al zijn we ondertussen een goede week ver in de maand november, toch liggen er nog heel wat interessante inhakers voor het grijpen. In deze blogpost pennen we opnieuw vijf interessante inhakers neer.

World Kindness Day (13 november)

De missie van World Kindness Day – kortweg #WKD – lijkt ons redelijk obvious. Doordat we de dag van vandaag bijzonder druk bezig zijn met alles en iedereen, staan we veel te weinig stil bij de kleine geneugten in het leven. Met World Kindness Day wil men één dag meer liefde en vriendelijkheid in de wereld pushen.

Dit kan je als bedrijf natuurlijk uitspelen op verschillende manieren. Misschien is dit het ideale moment om je fantastische klanten nog eens in de spotlight te plaatsen? Je toeleveranciers? Je fijne collega’s? Mogelijkheden genoeg. Hieronder vind je alvast enkele concrete voorbeelden:

Al is er maar een voorwaarde: hou het oprecht én gemeend.

Wereld Toilet Dag (19 november)

No worries. We begrijpen het volledig dat je je wenkbrauwen fronst bij het lezen van de bovenstaande inhaker. Maar met een beetje creativiteit kan je voor vrijwel iedere top topical een plezante social media post bedenken.

Zo voorzien we voor een klant een toepasselijke visual voor #WorldToiletDay. Vaak zien we dat dit soort “ontspannende content” heel goede engagementcijfers oplevert.

Women’s Entrepreneurship Day (19 november)

Het is simpel: anno 2018 zijn er nog te weinig topfuncties bekleedt door vrouwen. Vooral bij de grotere bedrijven is er nog heel wat werk aan de winkel, kijk maar naar het debat die deze week sterk aanwezig is.

Dus mocht er binnen jullie organisatie een vrouwelijke persoon aan het roer staan, twijfel niet en zet haar maar eens goed in de bloemetjes. Het is vooral fantastisch om te zien dat het volledige project zo internationaal gesteund wordt.

Wil je als mannelijke ondernemer ook eens in de spotlight staan? Op 16 november is het Dag van de Ondernemer, ieder jaar georganiseerd door UNIZO. 😉

Black Friday (23 november)

Wanneer je een webshop hebt, kan Black Friday natuurlijk niet ontbreken in jouw content kalender. Het is dé dag waarbij winkels met aanbiedingen strooien alsof het normaalste zaak van de wereld is en consumenten op koopjes jagen alsof ze beland zijn in een scene van The Walking Dead.

Vooral in de Verenigde Staten zijn er heel wat originele social media campagnes te vinden.

Toch kan het ook anders. Zo zijn we bijzonder fan van de online strategie van outdoor retailer REI. In plaats van all-in te gaan met surrealistische kortingen, gaat het bedrijf eens volledig all-out. Vrijwel ieder jaar sluit REI op die dag alle winkels en spoort ze daarmee haar eigen medewerkers maar óók haar klanten aan om juist naar buiten te gaan. Een tactiek die dicht bij hun bedrijfsmissie ligt: genieten van al het moois dat buiten te vinden is.

We’re offline today to #OptOutside. See you out there!

Geplaatst door REI op Vrijdag 25 november 2016

Een voorbeeld van iets dichter bij huis: Coolblue. In plaats van all-in te gaan op één specifieke dag, ging het bedrijf een volledige week all-in met fantastische kortingen. Coolblue doopte deze campagne onder de noemer ‘Blue Friday’.

Trailer Blue Friday bij Coolblue

Of we Blue Friday iets Amerikaanser wilden maken. #ok #lensflares #bayhemBekijk alle aanbiedingen op cblink.je/BlueFriday.

Geplaatst door Coolblue op Vrijdag 17 november 2017

Movember

Heb je je onlangs afgevraagd waarom je mannelijke collega plots een vreemde snor heeft? Wel, daar heeft hij zonder twijfel een goede reden voor. Ieder jaar opnieuw wordt er in de maand november wereldwijd stilgestaan bij ‘Movember‘.

Movember is een samentrekking van het Engelse woord ‘moustache’ en ‘november’. Tijdens deze jaarlijkse campagne laten mannen hun snor staan gedurende de volledige maand om geld in te zamelen tegen prostaatkanker en teelbalkanker en de gezondheid van de man in het algemeen. Dat is uiteraard een fantastisch initiatief.

Heeft er iemand binnen de organisatie meegedaan aan deze campagne? Super! Ook al ziet het resultaat er misschien niet al te schitterend uit, de foto’s zullen zonder twijfel gesmaakt worden door jullie volgers.

Hulp nodig bij het ontwerpen van een specifiek? Aarzel niet om ons te contacteren.

Hopelijk tot snel!