Inzetten op eigen Instagram Stickers met je bedrijf

17 januari 2019 in Employer Branding, Facebook, Instagram
Image

Met Social Taco houden we ervan om op social media uit te pakken met de nieuwste trends en technologieën. Zo ontwikkelden we recent een eigen 3D-object voor Bling-King Carwash. Daarnaast zijn we bijvoorbeeld ook meer en meer aan het inzetten op gepersonaliseerde Instagram Stickers. We horen je al denken: “wat is daarvan de meerwaarde?”. Wel, wij lijsten alvast vier redenen op waarom jouw bedrijf moet inzetten op eigen Instagram Stickers.

1. Meer brand awareness

Akkoord, de lancering van Instagram Stickers zal niet meteen voor een spectaculaire toename in sales zorgen. Maar het is in ieder geval een toffe en creatieve manier om je als merk te onderscheiden van de grijze massa in 2019. Zeker qua brand awareness is het uiterst belangrijk dat je continu top of mind blijft bij jouw huidige en toekomstige doelgroep. Het inzetten van Instagram Stickers kan daarbij een mooie en verrassende rol spelen. Zeker wanneer je aan populariteit wil inwinnen bij de jongere doelgroepen.

Nike doet het bijvoorbeeld fantastisch: kwalitatieve stickers aanbieden met een subtiele vermelding van het logo.

zoeken naar Nike Instagram Sticker

2. Héél wat potentieel

Verrassend genoeg wordt het tot nu toe héél weinig ingezet door zowel kleine als grote bedrijven. Wanneer we bijvoorbeeld op het trefwoord ‘carwash’ zoeken in de internationale Giphy database, was er tot voor kort geen enkele Sticker aanwezig. Ook bij andere populaire trefwoorden zijn er nog steeds héél weinig resultaten te vinden. Kortom: wanneer je aan de slag wil gaan met deze toepassing, dan schiet je beter nú in actie.

3. Creativiteit én fun gegarandeerd

“Welk soort Sticker moet ik maken?” is een vraag die hier logisch bij aansluit. Toch zijn er héél wat manieren om iets creatiefs uit te werken. Vooral qua animatie zijn de verschillende mogelijkheden eindeloos, zeker wanneer je een fysiek product verkoopt.

Daarnaast blijft het fantastisch wanneer je je eigen collega’s kan betrekken in dit verhaal. Gooi de remmen maar eens los, doe eens een gekke beweging, vraag naar hun eigen input … we zijn er zeker van dat dit hilarische taferelen kan opleveren. Én het is nog eens een fantastische manier van Employer Activation.

Airbaltic Instagram Stickers

4. De kracht van GIPHY

Wanneer je je GIF’s of Stickers via Giphy uploadt, kan je op termijn – als je het 100% goed doet – heel wat mensen bereiken. Naast Instagram, komen je stickers ook terecht in de database van platformen zoals Snapchat, Slack, Tinder, Facebook Messenger … dat is uiteraard heel mooi meegenomen.

Daarnaast krijg je via het Analytics-dashboard ook meteen toegang tot enkele interessante statistieken. Zo kan je het aantal views zien per sticker en kan je opsplitsen in periode (week, maand, forever). Het is alleen spijtig dat je niet kan zien hoeveel keer jouw Sticker gebruikt werd in een verhaal. Misschien komt dit er snel aan!

statistieken Giphy Instagram Sticker

Kriebelt het al om je eigen stickers te lanceren? Stuur ons een berichtje via Facebook of Instagram en we beantwoorden je vraag met heel veel amor. Liever via mail? Ga dan gerust via onze contact-pagina.