Hoe social media je kan helpen met demand en lead generation


Door Thijs Wostyn, Social Media Strategist

Je hebt een geweldig product of dienst, maar hoe zorg je ervoor dat je doelgroep dat ook weet? Hoe trek je de aandacht van potentiële klanten en overtuig je ze om voor jouw product of dienst te kiezen? En hoe vind je de beste werknemers die bij je bedrijf passen? Het zijn vragen waar demand generation en lead generation een antwoord op bieden. We leggen even uit wat het verschil is, waarom ze beide nodig zijn en hoe wij ze samen inzetten om je doelstellingen te bereiken.


Wat is demand generation?

Stel, je bent een start-up die een nieuw type elektrische fiets lanceert. De meeste mensen kennen jouw fiets nog niet, dus er is nog geen vraag naar.

Die interesse en die vraag creëren, dat is demand generation. Dat doen we ook voor gevestigde bedrijven die een nieuwe doelgroep willen aanspreken, een nieuw marktsegment willen betreden of hun naamsbekendheid willen vergroten.

Je laat potentiële klanten zien dat jij hun probleem kan oplossen. Hoe groter de behoefte, des te groter het bereik.

Dat kan op vele manieren. Wij doen dat met content marketing, storytelling en social media campagnes.

We denken hierbij op lange termijn: je bouwt een relatie met potentiële klanten op, verhoogt je merkbekendheid en krijgt meer vertrouwen als autoriteit in de industrie.

Wat is lead generation?

Is er interesse in jouw aanbod? Dan bouwen we verder vertrouwen op zodat potentiële klanten hun contactgegevens achterlaten.

Dat kunnen we doen door iets waardevols aan te bieden: dat kan een e-book, een whitepaper, een proefperiode of een demo zijn.

Zo stellen we dus een database samen met potentiële klanten. En die kunnen we later gebruiken voor marketingacties zoals een remarketing campagne, waarbij we advertenties weergeven aan mensen die eerder interesse toonden.

Hoe versterken demand generation en lead generation elkaar?

Als je enkel focust op het verzamelen van contactgegevens van potentiële klanten, zonder eerst hun interesse en vertrouwen te wekken, kan je het al raden: zo werkt het niet.

Je hebt demand generation nodig om een publiek op te bouwen en je merk te versterken. En je hebt lead generation nodig om dat publiek om te zetten in klanten.

Van leads naar klanten én sollicitanten

Ook voor jou als werkgever speelt demand generation een belangrijke rol. Door authentieke content te delen die relevant is voor je doelgroep, toon je potentiële kandidaten wat jouw bedrijf te bieden heeft en waarom ze graag voor jou zouden willen werken.

Lead generation is de volgende stap: met concrete campagnes verzamelen we de contactgegevens van geïnteresseerde kandidaten. Dat kan bijvoorbeeld een social media campagne met een landingspagina zijn.

Meer klanten en meer leads? Say hello to Social Taco

Met onze geïntegreerde aanpak helpen we je om jouw doelpubliek te bereiken, aan te trekken en tot klanten te maken. We hebben heel wat ervaring om via social media jouw doelpubliek warm te maken. Onze inzichten en inspiratie delen we maar al te graag met jou.

Wil jij meer klanten en meer leads? We vertellen je graag hoe wij dat zouden aanpakken.

Say hello to Social Taco


up next:

Het belang van tweestapsverificatie (2FA)


Vandaag de dag worden al onze gegevens digitaal bijgehouden, wat heel gemakkelijk is, maar uiteraard ook risico's met zich meebrengt. In enkele klikken heb je toegang tot al je bankgegevens in je banking app, kan je je locatie delen via social media, en noem maar op. Deze evolutie heeft ons ...


LEES MEER

ARE YOU READY?

Wij helpen jou uitblinken
via social media!


CONTACT